duminică, 14 noiembrie 2021

RECENZIE ~ „Tușa Mame. O aventură ireverențioasă” de Patrick Dennis

RECENZIE ~ „Tușa Mame. O aventură ireverențioasă” de Patrick Dennis



~ Despre carte ~

📚 Editura: Act și Politon

📚 Nr. pagini: 448

📚 Statut: Carte de sine stătătoare (*autorul a mai scris un volum în care îi regăsim pe Patrick Dennis și tușa Mame, intitulat "Around the World with Auntie Mame", și cuprinde călătoria lor în Europa înainte ca Patrick să intre la colegiu)

📚 Vârsta: 14+

📚 Gen literar: Comedy

📚 Rating: 5/5⭐


~ Recenzie ~

💫 Aceasta este o carte pe care nu ai cum să nu o iubești! Este o lectură ușoară, perfectă pentru oricine vrea să aibă parte de momente pline de veselie. Ca dovadă stă faptul că aproape la fiecare pagină râzi în hohote și te minunezi de toate năzdrăvăniile pe care le face Mame, mătușa protagonistului, Patrick Dennis.

🇺🇸 În America anilor '50, micul Patrick, în vârstă de doar 10 ani, a rămas în grija mătușii după ce tatăl lui a murit. Iar de atunci, și până a ajuns el însuși să aibă un copilaș, a avut parte de o mulțime de evenimente, care mai de care mai uluitoare, amuzante, frumoase și de pe urma cărora a avut ce învăța. 

😅 Totodată, Mame nu este doar o persoană extravagantă, cochetă, impulsivă și aiurită (a se vedea cu precădere capitolele 🧒🏻 „2. Tușa Mame și ora copiilor”, 🐎 „4. Tușa Mame și frumoasa din Sud” și 👩‍👧‍👦 „9. Tușa Mame și chemarea la arme”), ci este și protectoare, înțelegătoare și ar face orice pentru a-l ști bine pe nepotul ei. Iar despre Patrick mai pot spune că, pe lângă inteligența, ușoara reticență la noutate și ironia care îl caracterizează, cu siguranță s-a simțit extrem de norocos să o aibă în viața lui pe tușa Mame, chiar dacă, uneori (*sau mai mereu*) îi venea să o muștruluiască foarte tare.


~ Citate preferate ~

👒 „Eu și tușa Mame am învățat să ne îndrăgim reciproc în cel mai scurt timp cu putință. De altfel, era lesne de prevăzut că personalitatea ei uimitoare, care fascinase câteva mii de persoane înaintea mea, avea să mă cucerească și pe mine. Avea un farmec aiuritor, dar legendar, și în plus era primul membru al familiei pe care îl cunoșteam cu adevărat.”

👒 „Gurile rele spuneau că pentru ea nu eram decât o altă bucată de lut pe care s-o frământe, s-o întindă și s-o modeleze după pofta inimii, și adevărul este că tușa Mame nu rezista niciodată să-și vâre nasul în viața celorlalți. Dar avea și o seriozitate de o inconstanță fără cusur.”

👒 „[...] - Acum n-am încotro, trebuie să călăresc, și tu știi, Patrick, că toată povestea aia cu dragostea mea pentru cai nu e deloc adevărată. 

[...] - Ce mai zi! De juma' de oră o urmăresc pe sărmana femeie. N-am mai văzut în viața mea pe cineva călărind așa. Incredibil! Cum a reușit să nu dea ortu' popii, n-o să-mi dau seama în veci! Mi s-o părut mie că recunosc calul 'cela, dar acuma-s convins. E dementul de Paratrăsnet, așa-i?

[...] Bufetul a fost senzațional. Nimeni nu mai vorbea de altceva decât despre magnificul stil al tușii Mame, botezată „Zeița Vânătorii”. Toată lumea închina paharul în cinstea celei mai mari călărețe care a călcat vreodată pe meleagurile ținutului Richmond.”

👒 „- Aiureli, iubițelul meu, a spus ea cu un aer nepăsător, sorbind ultimul strop de coniac. Poți face orice dacă-ți dorești cu adevărat.”

👒 „- Și așa ți-a venit ideea că ar fi foarte, foarte distractiv să vii aici pe ascuns și să zburzi alături de celelalte fete vesele de la universitate.

   - Întâmplător, și eu sunt o fată de la universitate.

   - Fără discuție: Universitatea Smith, Northampton, Massachusetts, Summa Cum Laude, promoția 1917.

   - Și ce dacă? Am fost foarte precoce la școală. Eram aproape o copilă când am absolvit.”

👒 „Avea mai multe uniforme decât un general cu patru stele. Ocupa locuri fruntașe în toate comitetele de amazoane din New York și își transformase casa într-un fel de centru de coordonare.”

👒 „- [...] Dar de-acum ești bărbat în toată firea, ai aproape treizeci de ani, și, ca să citez un strălucit redactor de vârstă mijlocie pe care-l cunosc, a venit clipa să ieși din carapace ca să te avânți în oceanul vieții de adult.

   - Tușă Mame, chiar ai plănuit toate astea? Tu...

   - Zboară, puiule, zboară, după atâția ani petrecuți în cușca mea poleită, ești mai înțelepțit în cele lumești! a spus ea fluturând ușor din aripi.

   - Fii sigură c-am să zbor. Zbor de-aici chiar acum.”

Un comentariu:

  1. Citind acum recenzia ta, m-ai făcut să-mi doresc să citesc această carte! Chiar mi-ar prinde bine o Comedie de Moravuri! Mulțu, Bety! <3

    RăspundețiȘtergere

RECENZIE ~ „10 Dance” (vol. 7), scris și ilustrat de Satoh Inoue

  RECENZIE ~ „10 Dance” (vol. 7), scris și ilustrat de Satoh Inoue ~ Despre carte ~ 📚 Editura:  Kodansha 📚 Achiziționare:  Manga Cărtureșt...