miercuri, 10 februarie 2021

RECENZIE ~ ,,Verity” de Colleen Hoover

 RECENZIE

,,Verity” de Colleen Hoover







   Un thriller psihologic pe care nu l-am putut lăsa din mână și care a devenit al treilea favorit după ,,Pacienta tăcută” și ,,Vânătoarea de vrăjitoare” (P.S.: Recenziile acestora sunt mai jos.)! 🖤📖
   Am adorat fiecare moment petrecut în acest univers, din care teama, incertitudinea și secretele nu au lipsit. În acest roman, Colleen Hoover abordează o cu totul altă tematică față de cea care a consacrat-o în cărțile ce aparțin genurilor romantic și young adult.  
   Cuvintele cheie precum familia, cariera, sacrificiul, obsesia, neîncrederea și suferința sunt percepute la cel mai înalt nivel și nu mereu din cea mai bună perspectivă.
   ,,Verity” ne aduce în prim-plan o poveste cutremurătoare despre o scriitoare de mare succes care a experimentat atât de multe trăiri și a recurs la gesturi neașteptate care i-au determinat pe soț și cea care urma să-i continuie opera, profund marcați de ceea ce au aflat, să acționeze în conformitate cu ceea ce au descoperit. Dar oare finalul a dezvăluit adevărul real sau nu?
   



Nefericiri, Șansă, Schimbare

   👩🏻 Lowen Ashleigh, o tânără scriitoare, are parte de tot ce este mai rău: trebuind să o îngrijească timp de aproape un an pe mama ei care a pierdut lupta cu cancerul, și-a neglijat meseria, datoriile s-au adunat și a aflat că a fost evacuată din locuință. Dar norocul pare să se întrevadă în momentul în care i se propune să devină co-autor al seriei de mare succes scrisă de celebra Verity Crawford.




Suferință, Tragedie, Incertitudine

   🏠 Având nevoie urgentă de bani pentru a nu rămâne pe drumuri, Lowen acceptă propunerea și la scurt timp se mută în casa scriitoarei, fiindu-i astfel mult mai ușor să găsească și să organizeze în birou toate notițele despre cărțile pe care trebuie să le scrie. Află de la Jeremy Crawford, soțul lui Verity, că aceasta a suferit un grav accident de mașină și că a ajuns practic o umbră a ceea ce a fost cândva. Și, de parcă acest lucru nu era suficient, din cei trei copii ai cuplului a mai rămas în viață doar Crew, băiețelul de cinci ani, ale cărui surori gemene, Chastin și Harper, au murit recent (și, în opinia lui Lowen, în condiții care dau de gândit).




Descoperire, Curiozitate, Implicare

    📖 După ce s-a acomodat și a început să se documenteze, Lowen găsește într-una din multele cutii aflate în birou un manuscris ce își dă seama, după ce îi citește introducerea, că reprezintă autobiografia lui Verity. La început nu a vrut să continuie lectura deoarece a simțit că îi invadează intimitatea. Dar, gândindu-se că o poate ajuta să afle mai multe despre personalitatea lui Verity, fiindu-i mai ușor să continuie să scrie romanele din serie, Lowen continuă să citească manuscrisul. 




Secrete, Pericol, Adevăr

   😱 Și din acel moment totul se schimbă radical. Lowen descoperă secrete și adevăruri terifiante, ia parte la evenimente ce o pun pe gânduri și îi stârnesc teama și, nu în ultimul rând, ajunge, alături de Jeremy, la concluzia că trebuie să pună punct acestor trăiri și să-și continuie viața într-o manieră cât mai prielnică și lipsită de orice le aduce nefericire. Iar finalul... Pot spune doar atât: contextul se schimbă la 180 de grade și nu veți mai fi siguri de adevărul pe care îl știați până acum.



   🌟 Câteva citate reprezentative:

🖤 ,,Mama obișnuia să spună că și casele au un suflet. Dacă este adevărat, atunci sufletul casei lui Verity Crawford este negru-tăciune.”

🖤 „[...] când găsești pe cineva care face să dispară toată negativitatea din viața ta, este greu să nu te hrănești cu energia acestei persoane.”

🖤 ,,Eram tăcută când am părăsit cabinetul ginecologului în acea zi. Deja mă temeam să devin mamă pentru un copil. Să fiu forțată să iubesc singurul lucru pe care Jeremy îl iubea mai mult decât pe mine. Dar când am aflat că erau doi și că erau într-adevăr fete, dintr-odată nu voiam să devin al treilea cel mai important lucru din viața lui Jeremy.”

🖤 ,,Mă sileam să zâmbesc când el vorbea despre ele. Mă comportam ca și cum mă umplea de bucurie faptul că îmi mângâia pântecul, dar de fapt mă umplea de repulsie, știind că o făcea numai pentru că ele erau acolo.”

🖤 ,,Fir-ar să fie! Frica mă sugrumă și mă dau târâș înapoi, cât mai departe de patul ei. Ajung la câțiva metri distanță față de cum era când am intrat în cameră, spaima mă îndeamnă să fug cât mă țin picioarele. Mă sprijin de șifonier pentru a mă ridica și îmi păstrez ochii fixați asupra ei când mă retrag spre ușă. Încerc să-mi stăpânesc groaza, dar tot cred că e pe cale să mă atace cu cuțitul pe care l-a luat de pe podea.”

🖤 ,,Oare numai trupul ei a supravieţuit după accident? E ca un ou spart din care conţinutul s-a vărsat şi n-au mai rămas decât nişte bucăţi de coajă.”

🖤 „Mă uit la pat. Ochii lui Verity sunt încă deschiși, privind în gol. Nu știu dacă și-a dat seama că infirmiera a plecat. Dar oare este conștientă de ceva? Îmi pare groaznic de rău pentru Crew. Pentru Jeremy. Pentru Verity.”

🖤 ,,Nu eram vitează. Nu eram simplă. Eram dificilă. Un puzzle complicat din punct de vedere emoţional.”

🖤 „O parte din mine vrea să dea totul uitării, să mă închid în birou și să lucrez tot restul nopții. Dar știu că nu voi fi în stare să mă liniștesc dacă nu verific. Dacă nu mă conving că nu am văzut ceea ce cred că am văzut.”

🖤 „Indiferent de modul în care privesc lucrurile, este clar că Verity a fost maestră în manipularea adevărului. Singura întrebare care rămâne este: care adevăr a fost manipulat, de fapt?”



   Acesta a fost, în linii mari, romanul ,,Verity”. Vă las pe voi să-l descoperiți în întregime și vă asigur că nu veți regreta când îl veți termina de citit. Și, chiar dacă nu sunteți fani ai acestui gen literar, Colleen Hoover o să vă facă să îl iubiți și să vă doriți să citiți și alte astfel de povești, credeți-mă! 
   Prin urmare, vă doresc lectură plăcută! ✨
   P.S.: Nu uitați să aveți grijă la orice detaliu pe care îl considerați nelalocul lui și nu vă încredeți niciodată 100% în nimeni, nici chiar în cele mai dragi persoane din jurul vostru. 

   📚 Cartea a apărut la 📝 Epica Publishing House 📝 (anul apariției: 2019; număr pagini: 336; traducător: Cristina Buzoianu).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RECENZIE ~ „10 Dance” (vol. 7), scris și ilustrat de Satoh Inoue

  RECENZIE ~ „10 Dance” (vol. 7), scris și ilustrat de Satoh Inoue ~ Despre carte ~ 📚 Editura:  Kodansha 📚 Achiziționare:  Manga Cărtureșt...