joi, 21 ianuarie 2021

RECENZIE ~ ,,Vânătoarea de vrăjitoare” de Max Seeck

RECENZIE

,,Vânătoarea de vrăjitoare” de Max Seeck

Acesta este de departe cel mai bun roman horror și thriller pe care l-am citit până acum (ce-i drept, nu am citit atât de multe, însă știu de pe acum că nu poate fi egalat)! 🖤📖
   Am fost în permanență în alertă, la un moment dat era să scap cartea din mână, aproape toate detaliile legate de săvârșirea crimelor m-au înfricoșat și de prea puțin ori am răsuflat ușurată. Iar acestea sunt doar o parte din stările transmise de acest roman din genul Nordic Noir. Este o alegere perfectă de citit mai ales în anotimpul iarna, când atmosfera de afară se potrivește cel mai bine cu cea din carte: aer rece, vânt puternic, sentimentul de teamă și singurătate.
   Toate personajele sunt atent conturate, dau dovadă de o gamă neașteptat de mare de caracteristici dintre cele mai variate și unele dintre ele sunt atât de imprevizibile, încât nu ai fi ghicit în veci identitatea trădătorilor, manipulatorilor și falșilor prieteni. De departe îi îndrăgesc pe Erne Mikson (anchetatorul care coordonează echipa de detectivi) și pe Jessica Niemi (detectivul principal din cadrul anchetei și totodată personajul care, fără știința și voia sa, este în centrul tuturor crimelor).

Detectiv, Crime, Ritualuri

🕵🏻‍♀️ Jessica Niemi, pe numele real von Hellsen, este detectiv principal în ancheta desfășurată de poliția din Helsinki după ce, la intervale foarte scurte, se comit crime de neimaginat de terifiante. Modul de operare al criminalilor este extrem de asemănător cu crimele descrise de scriitorul Roger Koponen în cărțile sale, trilogia ,,Vânătoarea de vrăjitoare”, unde femei și bărbați care se presupuneau că sunt vrăjitoare, respectiv eretici, erau uciși în moduri înfricoșătoare (ardere pe rug, înecare ori înjunghiere). Una după alta, începând chiar cu soția autorului, sunt ucise persoane, cu precădere femei, care nu numai că seamănă foarte mult una cu alta, ci mai ales seamănă cu Jessica însăși. Iar în parelel cu investigația, descoperim detalii despre trecutul lui Jessica, mai exact când avea 19 ani și se afla în Veneția.

Anchetă, Implicare, Suferință

🗡 Astfel, în decurs de aproximativ două zile, Erne Mikson, anchetatorul șef, alături de echipa de detectivi (Jessica, Mikael, Nina și Rasmus) fac tot ce este posibil pentru a da de urma criminalilor, încercând să gândească precum aceștia, analizând ceea ce au aflat și fiind pregătiți când descoperă noi detalii importante. Deși boala de care suferă îl slăbește din ce în ce mai tare, Erne nu lasă acest lucru să-l doboare, ci este în permanență în alertă când detectivii investighează noile circumstanțe ale crimelor.

Adevăr, Mister, Continuare

😱 Iar, când totul părea că nu va mai avea nicio rezolvare, Jessica descoperă întregul adevăr, care se învârte în jurul cuvintelor ,,pericol”, ,,sectă”, ,,iluminare” și ,,moștenire”. Și, cum, atunci când ceva este prea bine ca să fie adevărat (criminalii sunt prinși), se întâmplă și ceva care lasă loc de interpretări (Jessica aude din nou glasul mamei ei decedate și privește în oglindă)...

Iată, pe scurt - fiindcă nu am vrut să vă dezvălui totul, altfel cum ați fi simțit pe propria piele toate aceste trăiri?! - primul roman în care am făcut cunoștință cu detectivul Jessica Niemi!
Sper că v-a adus și vouă fiori pe șira spinării! Vă garantez că o să îl citiți pe nerăsuflate! Lectură plăcută! ✨

📚 Cartea a apărut la 📝 Editura Litera 📝 (anul apariției: 2020; număr pagini: 464; traducător: Dana-Ligia Ilin).