duminică, 21 noiembrie 2021

RECENZIE ~ „Bună dimineața, Verônica!” de Ilana Casoy și Raphael Montes

 RECENZIE ~ „Bună dimineața, Verônica!” de Ilana Casoy și Raphael Montes




~ Despre carte ~

📚 Editura: Publisol
📚 Nr. pagini: 306
📚 Statut: Standalone/Carte de sine stătătoare
📚 Vârsta: 16+
📚 Gen literar: Thriller, Horror
📚 Rating: 5/5⭐



~ Recenzie ~

👏🏻 Nu am cuvinte să vă descriu cât de mult mi-a plăcut și, în același timp, cât de tare m-a înfricoșat această carte! Pentru mine, cei doi autori au dat lovitura la capitolul thriller / horror! Acțiunea, personajele și atmosfera mi-au depășit așteptările.

😣 Nu am crezut că unii oameni pot fi capabili de atâta cruzime și totodată să dea impresia că nu ar face rău nici unei muște. Ca și cadru militar și doctor, să ai un asemenea comportament (profanare și ritualuri mortale), denotă fără doar și poate existența unei grave tulburări psihice. Și când te gândești că toate crimele descrise în carte ar putea avea loc și în realitate... Clar aceștia au meritat tot ce li s-a întâmplat, însă tot nu va fi îndeajuns pentru tot răul pe care l-au pricinuit...




👩🏻 Verônica Torres, primul personaj principal feminin, în calitate de polițistă, are tot respectul meu pentru implicarea și dedicarea de care a dat dovadă în elucidarea misterelor. Cu toate acestea, în ceea ce privește viața ei personală, lucrurile nu au fost tocmai frumoase și nu îmi place deloc ceea ce a ales să facă în final. Dar, într-o măsură, totul pare să revină la normal și sper că asta implică și a nu mai face unele alegeri pentru a scăpa de consecințele faptelor sale...

👩🏻‍🦰 Iar Janete Cruz, al doilea personaj principal feminin, una dintre victimile criminalului, a pus punctul pe „i” în momentul în care a dorit să mărturisească faptele la care a asistat. În urma suferinței îndelungate pe care a îndurat-o, a ajuns să îi fie frică până și să iasă din casă, dar, conștientizând că tot răul trebuie să se sfârșească odată pentru totdeauna, a avut câteva tentative de a-și duce la îndeplinire obiectivul. Însă a fost prea târziu și viața ei a luat sfârșit pe nedrept...

🎬 Vă recomand acest roman dacă NU sunteți slabi de înger. Vă asigur că o să vă dea de gândit și o să vă rămână în memorie ca o avertizare de a nu vă încrede niciodată 100% în cei din jurul vostru. Și vă recomand de asemenea și serialul omonim. L-am vizionat recent și mi-a plăcut mult, chiar dacă unele evenimente au fost schimbate.




~ Citate preferate ~

🐦 „Era prima zi din restul vieții mele. Evident că nu știam asta când am deschis ochii de dimineață și mi-am dat seama că sunt în întârziere.”

🐦 „Nu era în stare să înțeleagă febra care îl apucă pe un polițist atunci când apare un mister; e o descărcare de adrenalină, o sete de a afla, de a urmări.”

🐦 „Întotdeauna așteptam nerăbdătoare pe lângă anchetatorii care făceau muncă de teren. Acum, eu eram cea care se afla pe teren.”

🐦 „Știam din proprie experiență că a doua zi după o tragedie e la fel de rea ca tragedia în sine.”

🐦„Rămâne încremenită, frământându-și doar mâinile, de parcă ar putea opri timpul în loc dacă ar sta nemișcată. Aerul intră cu dificultate în plămânii ei. Numără până la cinci înainte să inspire, pânâ la cinci înainte să expire, într-o încercare infantilă de a-și calma mintea tulburată. Încearcă să caute prin cotloanele minții felul în care a început totul.”

🐦 „Rămâne acolo, cu brațele încordate căzute pe fotoliu. O mie de planuri în cap, dar o inimă slabă. Nu poate fi decât frică. Îi place justificarea asta: frică. Oricine ar înțelege-o.”

🐦 „- Femeile ca tine sunt puternice, dar foarte singure. Ei au grijă ca voi să vă îndepărtați de toți, inclusiv de familie, de profesie, de prieteni în general, astfel încât să vă domine complet și să nu riște. Singurătatea și golul cresc și înghit totul. Janete, chiar crezi că lucrul cel mai bun în viață e să-ți omori timpul uitându-te la televizor și rezolvând integrame?”

🐦 „Există în viață lucruri care ne transformă. În noaptea aceea, în mașină, fumând un pachet întreg de țigări vechi pe care l-am găsit uitat în torpedo, în timp ce ascultam torturi, țipete, focuri de armă și urmăriri la radioul meu, m-am transformat în altă femeie. Verônica cea dinainte, fără teamă, plină de ea, a dispărut, odată cu fumul care ieșea prin geamul întredeschis, îndreptându-se către cerul fără stele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RECENZIE ~ „10 Dance” (vol. 7), scris și ilustrat de Satoh Inoue

  RECENZIE ~ „10 Dance” (vol. 7), scris și ilustrat de Satoh Inoue ~ Despre carte ~ 📚 Editura:  Kodansha 📚 Achiziționare:  Manga Cărtureșt...