joi, 25 martie 2021

RECENZIE ~ ,,Semnul celor patru” de sir Arthur Conan Doyle

 RECENZIE

,,Semnul celor patru” de sir Arthur Conan Doyle



   Având ca prilej o provocare faină descoperită pe Instagram, ,,#readingcrimefiction2021” (creată de Ioana de la ciobanuldeazi.home.blog), mi-am spus că nu o pot începe altfel decât cu o carte al cărei personaj este favoritul meu din întreaga literatură: Sherlock Holmes! 🖤🕵🏻‍♂️

   Am citit seria de patru volume ,,Aventurile lui Sherlock Holmes” scrisă de sir Arthur Conan Doyle (apărută la Editura Adevărul Holding) de trei ori și aș reciti-o la infinit! Și, dacă nu era evidentă pasiunea mea pentru acest personaj, mi-am făcut și lucrarea de licență în limba engleză (de aici și fotografia versiunii originale) pe cartea despre care vreau să vă vorbesc, și anume ,,Semnul celor patru”. 🖤📖

   Când spui ,,Sherlock Holmes” te gândești automat la detectiv, crimă, mister. Ei bine, ceea ce simt eu când citesc o carte al cărei personaj este unul din cei mai mari detectivi din literatura universală sunt o multitudine de emoții, printre acestea numărându-se fascinație, curiozitate, atașament. Grație operelor lui Doyle mi-am descoperit încă din gimnaziu iubirea pentru acest gen literar, care, deși îmi stârnește și acum frică, mă atrage ca un magnet și mă ține în suspans până la final. 



   🕵🏻‍♂️ Revenind asupra romanului menționat mai sus, vreau să încep prin a vă spune că veți fi uluiți de rădăcinile acestui caz dificil chiar și pentru marele detectiv. Acțiunile din trecut au întotdeauna urmări, în viitor, mai plăcute sau nu. După cum sigur ați intuit, ceea ce s-a întâmplat într-un trecut știut doar de câteva personaje are ca deznodământ, în prezentul investigat de Holmes, mai multe crime despre care nu ai fi crezut că pot fi corelate și atât de înfricoșătoare. 

   🗡 Cuvintele cheie ale acestei cărți - comoară, înțelegere, trădare, răzbunare, dreptate - te duc imediat cu gândul la o acțiune unică, antrenantă și plină de pericole. Punând piesele cap la cap (prin investigații și deducții amănunțite, spirit de observație aparte și intuiție cum rar întâlnești), Holmes, ajutat și de bunul său prieten, dr. Watson, ajunge după multe aventuri din ce în ce mai primejdioase să coreleze tot ce au aflat, rămânând ei înșiși surprinși de adevăratele cauze (jurământ, crime, furt) ce au dus la înfăptuirea actelor nemiloase.

   🔍 Și, ca de fiecare dată, misterul este rezolvat, făptașii sunt pedepsiți și se încearcă o revenire la ceea ce era înainte ca răul să fie produs. Iar Sherlock Holmes, la fel de modest în dorința de a nu fi privit ca un erou, ci ca un contribuitor la soluționarea problemei, își așteaptă cu certitudine viitoarele cazuri pe care le va avea de rezolvat, fiind sigur că imposibilul se va putea întâmpla oricând.

   📖 Și, ca să vă convingeți și mai mult că această carte merită citită, vă las mai jos o scurtă descriere proprie și vă doresc lectură plăcută! Credeți-mă, o să o iubiți și veți dori să citiți și celelalte povești în care apare Sherlock Holmes. ✨

   📜 Descriere: Anul 1888, Londra. Tânăra Mary Morstan îl roagă pe Sherlock Holmes să o însoțească la o întâlnire enigmatică, fiind sigură că va afla odată pentru totdeauna ce s-a întâmplat cu tatăl ei, dispărut de mai bine de 10 ani, și că va soluționa și misterul bijuteriilor pe care le primește de o bună bucată de vreme. Acceptând, acesta, alături de dr. Watson, ajung în locul stabilit și află detalii uluitoare despre un trecut misterios (caracterizat de o comoară din India și un pact secret și periculos), și, nu în ultimul rând, se confruntă cu o serie de crime fără seamăn. Vor descoperi ei adevărul din spatele înșelăciunilor și răzbunărilor? Și vor putea să facă dreptate până nu e prea târziu?



   📚 Cartea în engleză a apărut la 📝 HarperCollins Publishers 📝 și poate fi procurată de pe site-uri precum OkianCărturești ori Elefant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RECENZIE ~ „10 Dance” (vol. 7), scris și ilustrat de Satoh Inoue

  RECENZIE ~ „10 Dance” (vol. 7), scris și ilustrat de Satoh Inoue ~ Despre carte ~ 📚 Editura:  Kodansha 📚 Achiziționare:  Manga Cărtureșt...