RECENZIE ~ „Dirijoarea” de Maria Peters

📚 Nr. pagini: 392
📚 Statut: Carte de sine stătătoare
📚 Vârsta: 16+
📚 Gen literar: Historical Fiction, Drama, Romance
📚 Rating: 5/5⭐

~ Recenzie ~

🎹 Trebuie să recunosc că aceste cuvinte de pe prima copertă - „Antonia Brico a fost prima femeie din lume care a dirijat o orchestră simfonică!” - mi-au atras atenția. Nu mai auzisem despre Antonia până în acel moment, lucru care m-a determinat să îi descopăr cât mai repede povestea!
🎻 Iar în urma lecturii, vă îndemn Să Citiți Această Carte Cât Mai Repede! Nu am suficiente cuvinte să descriu cât de mult am iubit acest Univers literar! Multitudinea de sentimente pe care ți le transmite povestea (empatie, nedreptate, bucurie, tristețe, speranță și chiar aversiune) și faptul că tot ce se petrece e inspirat din realitate denotă o lectură aparte.
🎹 Antonia Brico, cunoscută și sub numele Willy Wolters, a fost o tânără americancă de origine olandeză care a luptat neîncetat pentru a-și îndeplini visul: acela de a fi dirijor de orchestră. Din păcate, a avut parte de numeroase obstacole în drumul ei (lipsa iubirii părintești, prejudecăți cu privire la succesul unei femei într-un domeniu guvernat de bărbați, un trai precar), însă le-a depășit pe toate cu mult curaj, muncă și încredere uriașă în forțele proprii.
🎻Din peisaj nu au lipsit referințele la mari compozitori și dirijori (Beethoven, Dvořák, Mahler, Schweitzer) ori contextul istoric (New York, Amsterdam, Berlin și Hamburg în anii 1920-1930). Iar personajele secundare (cu precădere Frank și Robin), dar și diversele evenimente, frumoase cât și opusul, și-au pus amprenta asupra modurilor de a gândi și acționa ale Antoniei.
🎹  Le sunt recunoscătoare autoarei și prietenilor de la editură pentru că am putut afla cum ia naștere o stea a Universului muzical! Și vă mai dau un pont: există un film bazat pe viața Antoniei Brico! Se numește "De Dirigent / The Conductor" și a fost regizat de însăși autoarea poveștii, Maria Peters. Nu-i așa că îl vom viziona atunci când ajungem la ultima pagină a cărții?